Qaraim languages and literatures and Karaism

Qaraim languages and literatures and its Archive Blog Qaraim Tili

QARAIM LANGUAGES AND LITERATURES ONLY

The Qaraim (Karaites) are a religious and cultural group made up of individuals who adhere to the tenets of the Old Testament of the Hebrew Scriptures alone. Their ethnic and religious roots have been a subject of ongoing discussions to the present day.

Over the centuries they have developed their own spiritual and secular literature, creating their own distinct dialects apart from the standard forms of the languages in the areas in which they've lived.

The question is still open as to whether these dialects can be considered independent languages, since they have their own written traditions. These dialects include: Qaraite Hebrew of Constantinople, Qaraite Turkic (several dialects of Crimea, Lithuania, Ukraine), Qaraite Arabic, Qaraite Aramaic, Qaraite Greek of Turkey and the Qaraite Persian dialects.

The number of literary works written in these dialects is enormous, and has hardly been explored. Due to the efforts of their religious opponents, such as the Pharisees, the Qaraim were labeled as an insignificant and unimportant sect.

Since the discovery of the Cairo Geniza, the Dead Sea Scrolls and the Avraham Ben Shemuel Firkovich collections, anthropologists and lingusts no longer consider the Qaraim as such anymore. Qaraim studies have become a hot topic in academic circles, but despite this recent revival of interest in the Qaraim, the linguistic and literary aspect of Qaraim culture remains largely unexamined. This blog is focused SOLELY upon research involving the examination and restoration of the LANGUAGES and LITERATURES of Qaraim.

Thursday, October 25, 2012

Bereşit-Başlanuv-Eden Bağçası


Edem bağçası
    
 4Mına, kökniñ ve yerniñ yaratılğan vaqtında olarnıñ nesili.
     RABBİ yer yüzü ve kökni yaratqanda,5er yüzünde ne bir tarla çalısı, ne bir tarla otu bar edi. Çünki RABBİ yer yüzüne daa yağmur yağdırmağan edi, ve topraqnı baqmaq ve işlemek içün adamlar yoq edi.6Âlıñız yer içinden çıqqan derya yer yüzüni suvğa toydura edi.
     7RABBİ topraq tozundan adamnı yaratıp, burnunıñ teşiklerine yaşayış nefesini üfürip kirgizdi, ve adam tiri can oldı.8RABBİ şarqta olğan Edemde bağça östürip, anda Özü yaratqan adamnı yerleştirdi.9Bağçada RABBİ çeşit türlü közge güzel ve aşqa lâyıq mahsulları olğan tereklerni östürdi. Daa bağçada ömür teregini ve yahşılıqnen yamanlıqnı ayırıp tanıtqan teregini saçtı.
     10Edemden derya aqıp çıqa ve bağçanı suvğa toydura edi. Bu derya dört özenge bölüne edi.11Olardan biri Pişon dep adlana edi. O, altını olğan Havila memleketiniñ çetinden aylanıp aqa edi.

12O memleketteki altın yahşıdır. Anda daa bedolah ve şoham degen qıymetli taş bardır.13Ekinci özen Gihon dep adlana edi. O, Kuş memleketi boyu aqa edi.14Uçünci özenniñ adı – Hiddekel. O, Aşşurnıñ şarq tarafına aqmaqtadır. Dörtünci özen – Firattır.15Edem bağçasınıñ toprağını baqıp-işlep, saqlap-qorçalamaq içün, RABBİ adamnı alıp, Edem bağçasına yerleştirdi.
     16RABBİ adamğa:
     – Bağçada olğan er bir tereginiñ mahsulından saña alıp aşamaq mümkün.17Lâkin yahşılıqnen yamanlıqnı ayırıp tanıtqan tereginden aşamaqnı Men saña yasaq etem. Çünki şu terekten mahsul aşağan künü öleceksiñ, – dep emir etti.
     18RABBİ Öz-Özüne:
     – Adamğa yañğızlıq yaraşmaz. Men oña kelişken bir yardımcı yaratayım, – dedi.
     

 19RABBİ çeşit türlü ayvanlarnı ve quşlarnı topraqtan yaratıp, adam olarğa nasıl adlar qoyacağını baqmaq içün, onıñ aldına ketirdi. Adam ayvanlarğa nasıl ad bergen olsa, olarnıñ adı öyle de qaldı.20Butün ev ayvanlarına, bütün kök quşlarına, bütün kiyik ayvanlarğa adam ad qoydı, amma olarnıñ arasından özüne kelişken yardımcı tapalmadı.
     21O vaqıt RABBİ adamnı qattı yuquğa daldırıp, qaburğalarınıñ birini aldı ve o yerni vucutnen qapattı.22Şu qaburğadan RABBİ qadınnı yarattı ve adam aldına ketirdi.23Adam:
     – Bu, menim kemigimden qopqan kemiktir, can-cigerimden qopqan parçamdır, ve aqaydan alınğanı içün, apay dep adlanacaq o, – dedi.
     24Şu sebepten aqay, ana-babasını qaldırıp, apayına yapışa, ve olar bir vucut olalar.
     25Olar ekisi: em Adem, em onıñ apayı çıplaq olıp da, utanmay ediler. 


No comments:

Post a Comment